Träning, kost och misslyckande… :(

Jag är nu inne på min 4 vecka med mitt kort schema och tränings schema. Vilket gick otroligt bra dom första 2 veckorna men vecka 3 var katastrof… eller nääe det var kanske och ta i. Men allt var lite huller om buller. Mensen kom 3 dagar tidigare och allt gick inte som det skulle. (Som ni såg i inlägget förra vecka (här )om min kraschade dator)

Men trots att allt blev fel och kroppen och hormonerna var all over the place. Kunde jag ändå hitta ett lugn i allt detta. <3

På något märkligt sätt kan jag hindra mig själv innan jag bara vill skrika ut eller vill brista ut i gråt och backa och finna lugnet och samla mig.

Men jag har testat det senaste att börja i precis varje morgon med meditaion, om jag inte åker till gymmet. Att stanna upp och landa och lyssna. Vilket är väldigt häftigt när man väl når hit. Tro mig det har varit en lååååååååång väg hit!

Men är såå tacksam för vart bara detta året har gett mig. Öppnat så många nya dörrar och nya möjligheter. För exakt ett år sen hände detta! ( läs inlägget  en av de mest läskigaste dagarna i mitt liv)

Jag kan inte tro när jag läser allt det att jag har gått igenom allt detta för bara ett år sen. Och att jag idag står på mina 2 STARKA ben igen och känner mig tryggare och starkare än någonsin. Plus att jag vet precis vad jag vill och jag är inte längre rädd för att nå dit och jag bryr mig inte vad alla andra tycker. Detta är min dröm, ingen annans.

Oj nu kom vi in på något helt annat än det jag tänkte skriva om. Typiskt mig att bara låta fingrarna trippa på tangenterna och inte hålla mig till ämnet. 😉

 

Jag tänkte faktiskt tipsa om några super enkla rätter och även det bästa frukost tipset. Som är detta:

Frukostmuffins när jag var hemma med Ilse i nästan 2 veckor kunde jag ju testa på lite recept och detta blev genast en favorit hos både mig och Ilse. Första gången vi bakade dessa tryckte Ilse i dig en halv plåt. Plus att den är såå enkel att göra. För tro mig jag HATAR att laga mat och jag HATAR och baka, så enkelt och gott är min grej 😉

Du behöver:

  • 2 Bananer
  • 4-5 ägg
  • 1/2 havregryn
  • en liten skvätt mjölk ( Jag använde havremjölk)
  • vaniljpulver
  • Kanel
  • 1 tsk bakpulver

Hur enkelt?!  Slänger i allt detta i en matberedare och vrider på knappen, klart!!

Häll i 12 formar och in i ugnen i ca 10-15 min på 175 grader. Klart!

Jag serverade min med lite tärnat äpple rullat i kanel och en liten klick vanilj kvarg. Och vet ni vad?????

1 räcker inte utan hela 6 st är en en perfekt portion till frukost eller en större mellis. Uppskattas hos både vuxna och barn.

 

Sen måste jag ju även dela med mig av dessa fantastiska måltider. Någon som vill ha recept på dessa?

Halloumi och quinoa sallad

Bakad sötpotatis med bönröra och mango/avokadosalsa

Libapizza

Sist men inte minst Kesobrödet. (som jag hört ryktets vägar har blivit en riktigt hit uppe på Billinge berget)

Så kosten börjar falla på plats trots lite fusk förra veckan, så känner jag ändå att detta så kallande “misslyckande¨ är ändå något jag helt enkelt får acceptera, jag kan inte var bäst jämt 😉 Även om jag tycker jag har varit rätt grym dom senaste veckorna iallafall, så tänker jag ge mig en klapp på axeln lägga detta bakom mig och blicka framåt.

Ha en fantastisk onsdagskväll.

För det vet jag att jag kommer ha då jag just nu är och yogar på Börstorps slott för Malin Berghagen med min fina vän Ulrika och hälsar även på min fantastiska vän och inspiration Yogafröken Karin Rosell <3

 

 

 

 

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *